امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای ۲۷۲ پروژه و فضای ورزشی در مدارس استان تهران

بهارستان - آبرومند: معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اجرای ۲۷۲ پروژه و فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس استان تهران گفت: زیرساخت‌های ورزشی مدارس استان تهران باید به‌روزرسانی شود.
کد خبر: 20669
زمان انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند – رضا امیدی ظهر امروز در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزشکار دانش‌آموز و فرهنگیان در بهارستان با تأکید بر ضرورت ورزش دانش‌آموزی با محوریت ساعت زیستی افزود: پایه ورزش‌های قهرمانی از آموزش‌وپرورش و شناسایی و پرورش استعداد‌ها شروع می‌شود.

وی به لزوم توجه ویژه به ورزش‌های همگانی به منظور ارتقای سلامت جامعه تأکید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های ورزشی مدارس استان تهران به‌روزرسانی شود که اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اجرای ۲۷۲ پروژه ورزشی در مدارس شهرستان‌های استان گفت: همه این پروژه‌ها با نام طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به سرانجام رسیده است.

امیدی به افزایش ۱۰ برابری بهره‌وری ورزشی در آموزش‌وپرورش استان تهران اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته سرانه ورزشی در حوزه آموزش‌وپرورش استان به ازای هر دانش‌آموز ۲۰ سانتی‌متر بود که اکنون به ۴۵ سانتی‌متر رسیده است.

وی به برگزاری دوره‌های مربی‌گری و دانش‌افزایی برای مربیان تربیت‌بدنی مدارس استان تهران اشاره و تصریح کرد: تهران میزبان برخی رشته‌های ورزشی در حوزه ورزش دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهد شد و میزبانی و برگزاری چنین مسابقاتی در استان تهران به شکوفا شدن استعداد ورزش دانش‌آموزان منجر می‌شود.

ضرورت توسعه سرانه‌های ورزشی با توجه به جمعیت زیاد دانش‌آموزی

فرماندار بهارستان هم در این جلسه به اجرای ۱۰ پروژه ورزشی در قالب طرح سردار حاج قاسم سلیمانی در مدارس بهارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد بسیار زیاد جمعیت دانش‌آموزی در این شهرستان انتظار می‌رود مسئولان آموزش‌وپرورش برای توسعه سرانه‌های ورزشی مدارس نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

عبدالله نوحی تصریح کرد: فضا‌های خوب ورزشی در حیاط مدارس ایجاد شده و فعالیت‌های ورزشی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس منجر شده است و آمارها به‌وضوح این را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای ایجاد ۱۰ فضای ورزشی جدید در مدارس بهارستان افزود: زمین ورزشی ۵ هزار متری آموزش‌وپرورش در اورین در سنوات گذشته از دست رفته بود که نه‌تنها این زمین به آموزش‌وپرورش بازگردانده شد، بلکه زیرسازی آن نیز انجام شده و انتظار می‌رود این زمین چمن و مجموعه ورزشی بزرگترین مرکز ورزشی در غرب استان تهران شود.

نوحی در ادامه گفت: از مسئولان آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران انتظار می‌رود با تکمیل این مجموعه ورزشی عیدی خوبی در ایام‌الله دهه فجر سال جاری به دانش‌آموزان بهارستانی هدیه دهند.

خواستار احداث اردوگاه دانش‌آموزی هستیم

فرماندار بهارستان در پایان به وجود ۶ هزار دانش‌آموز رأی اولی در بهارستان اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبار ساخت اردوگاه دانش‌آموزی بهارستان را که از اهمیت بالایی برخوردار است با جدیت دنبال می‌کنیم و از مسئولان آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران درخواست داریم بحث اعتبارات اردوگاه دانش‌آموزی بهارستان را با جدیت پیگیری کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار بهارستان، امام‌جمعه نسیم‌شهر و رئیس آموز و پرورش ناحیه دو بهارستان از ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان مدال‌آور رشته‌های ورزشی تجلیل به عمل آمد.۳

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *