امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح مدیریت یکپارچه در بهشت زهرا (س) انجام می‌شود

ری - آبرومند: شهردار تهران با تاکید بر رفع مشکلات مجموعه بهشت زهرا (س) گفت: طرح مدیریت یکپارچه در این مجموعه بزودی اجرایی می‌شود.
کد خبر: 21349
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ بعد از ظهر -
36 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند به نقل از ایرنا – علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم افتتاح از پل مکانیزه سامانه برف زدایی در منطقه یک تهران اظهار کرد: خواسته مردم به ویژه خانواده معظم شهدا رفع مشکلات زیربنایی، تاسیسات و عمرانی این مجموعه است که بزودی اقدامات لازم آغاز خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: با اجرای این طرح، موضوع زیباسازی مجموعه بهشت زهرا (س) نیز بهبود پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: سال‌های قبل طرحی پیش‌بینی شده بود که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار نگرفت در ۵ تا ۶ ماه در این دوره گزارش تحقیقی برای این طرح آماده و تصویب شد که بر این اساس مقرر شد از نقطه‌ای کوچک هدف‌گذاری کنیم و مقام معظم رهبری نیز در بازدید خود از گلزار شهدا تایید کردند که این طرح اتفاق خوبی است قرار شد کل گلزار شهدا طی دو سال و بر اساس طرح جامعی مناسب‌سازی شود.

به گفته وی، گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با ۳۴ هزار شهید به یک قطب و امکان گسترده تبدیل خواهد شد که در کشور بی‌نظیر است علاوه بر این طرح دیگری برای ۵۸۰ هکتار موجود در بهشت زهرا(س) پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری گفت: امسال بودجه ما در بخش فنی و عمرانی ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و در متمم بودجه که در حال بررسی در شوراست، این بودجه ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

زاکانی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از ابتدای سال افقی را برای ما روشن کرد، یادآور شد: رشد فوق‌العاده بالایی در متمم نسبت به اصل بودجه عمرانی پیشنهاد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ میلیون مترمربع معبر در تهران اضافه کرد: اگر سالیانه ۱۰ درصد معادل ۱۱ میلیون تُن آسفالت‌ریزی صورت گیرد، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن آسفالت توزیع شود، البته میانگین سال‌های قبل ۵۰۳ هزار تُن بوده و این یعنی هر ۳۵ سال یکبار شهر ما می‌تواند آسفالت شود که صدمه آن را مردم می‌بینند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمار آسفالت سالیانه ۱۳۰ هزار تُن نیز به ثبت رسیده است، اظهار کرد: دو ماه دیگر تا پایان سال فرصت داریم و هدف‌گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن است برای این پیش‌بینی از یک سال و نیم قبل ساخت دو کارخانه آسفالت بدون آلایندگی را پیش‌بینی کردیم.

وی با بیان اینکه آلایندگی یکی از این کارخانه‌ها معادل آلودگی یک اتوبوس است و ۹۲۰ بک‌فیلتر دارد که حتی با استانداردهای کنونی نیز فاصله معناداری دارد، ادامه داد: از کارخانه‌ها که یک مورد از آنها فعال نبود و از مدار خارج شد، مابقی بازسازی شدند.

زاکانی با بیان اینکه معابر درجه یک، دو و سه بررسی و نقشه معابر تهیه شد، تاکید کرد: اولویت‌بندی معابر بر همین اساس صورت گرفت و یک سوم آسفالت‌ریزی به بزرگراه‌ها، دو سوم به معابر درجه دو و سه اختصاص یافت، امروز اعلام می‌کنیم که کار خود را انجام داده‌ایم و در پایان سال از میزان پیش بینی شده عبور خواهیم کرد البته این میزان در سال‌های آینده نباید کاهش پیدا کند بطوریکه از امروز مشخص شده که سال بعد کدامیک از معابر آسفالت خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری آسفالت را با کیفیت ویژه تولید می‌کند، یادآور شد: ما برای همه برنامه‌های شهر همین مسیر را دنبال می‌کنیم در خصوص شاخصه‌های خدمت طی این دو سال و چهارماه توانسته‌ایم رکوردزنی کنیم که این مایه افتخار است و البته جزییات آن به اطلاع شهروندان از طرق مختلف خواهد رسید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *