امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهار کانال صدا و سیما برای تبلیغات انتخابات در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد - آبرومند: رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور بهره‌مندی عادلانه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ظرفیت صدا و سیما، چهار کانال انتخاباتی در استان راه‌اندازی شده و هر کانال متعلق به یک حوزه انتخابیه است.
کد خبر: 21339
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ بعد از ظهر -
21 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند به نقل از ایرنا – محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در سومین جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر رعایت مُر قانون از سوی نامزدهای انتخابات در بحث تبلیغات افزود: راه‌اندازی کانال‌های محلی یکی از ابتکارات صداوسیما برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و گام مهمی در افزایش‌ مشارکت و رقابت انتخابات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به احساس مسئولیت همگانی برای افزایش مشارکت اظهار داشت: در کانال‌های محلی در زمان قانونی تبلیغات روزانه ۲ ساعت این آنتن در اختیار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد و تا قبل از آغاز تبلیغات نیز این کانال‌ها به پخش برنامه‌های فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های بومی حوزه‌های انتخابیه اقدام می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب کانال‌های پیش‌بینی شده در صدا و سیما، نامزدها در یک فضای عادلانه می‌توانند با مردم حوزه انتخابیه خود به صورت مستقیم گفت وگو کنند و برنامه‌های خود را با آنان در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: برابر قانون تمام امکانات دولتی و عمومی موجود در استان که ظرفیت استفاده را برای تبلیغات دارند باید احصا و با برنامه‌ریزی به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار گیرد.

حسین‌میرزایی گفت: برابر ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب برای تحقق انتخابات رقابتی و نیز بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیأت استانی بررسی تبلیغات در استان شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن ماده ٨١ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداران براساس ماده ۷۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باید امکانات دستگاه‌های شهرستانی را احصا کنند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران باید امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی موضوع این قانون را در شهرستان‌ها با هماهنگی هیات استانی و رعایت عدالت برای تبلیغات مهیا کنند.

وی با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری با بصیرت و هوشمند هستند و مشارکت آنان طی دوره‌های مختلف انتخابات همواره قابل توجه بوده است، افزود: انتظار می‌رود در انتخابات یازدهم اسفند مردم این استان با حضور گسترده پای صندوق‌های رای حماسه ای به یاد ماندنی خلق کنند.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *