امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در مسکن مهر با کمبود فضاهای ورزشی روبرو هستیم

دماوند - آبرومند: فرماندار شهرستان دماوند بابیان اینکه در مسکن‌ مهر شهرستان با کمبود فضاهای ورزشی روبرو هستیم، گفت: در مسکن مهر مهرآباد رودهن با پیگیریهایی که صورت گرفت، یک زمین چمن فوتسال به صورت کوتاه مدت احداث شد که البته این کافی نیست.
کد خبر: 20432
زمان انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند – رضا طاهرخانی روز چهارشنبه در جلسه شورای ورزش شهرستان دماوند با اظهار گله مندی از کمبود خدمات روزشی در مسکن‌های مهر شهرستان افزود: در مسکن مهر دماوند نیز شهرداری پای کار آمد ولی ناتمام رها شد.

وی با بیان اینکه کار را ناتمام نگذاریم و امید را در دل جوانان زنده نگاه داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، باید بحث امید آفرینی را در سطح منطقه افزایش دهیم که می توان با روحیه انقلابی و کار کردن برای مردم این مهم را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر در بحث مسکن مهر باید پاسخگو باشندو این مهم را باید مدیریت شهری در اولویت خود قرار دهد و اقدامات موثری در زمان کوتاه صورت گیرد.

طاهرخانی ادامه داد: سال گذشته برای احداث مکان های ورزشی در مسکن مهر مهرآباد رودهن، دماوند و شهر آبعلی قول دادیم و امسال اعتبار آن را پیش بینی کردیم بطوری که زمین چمن مسکن مهر دماوند با اعتبار ۴۰ میلیارد، رودهن ۳۰ میلیارد و آبعلی نیز اعتیار ۱۴ میلیارد ریال پیش بینی شد که به گفته اداره ورزش و جوانان پیمانکار آن نیز مشخص شده ولی هیچ اقدامی برای آغاز پروژه صورت نگرفته است.

فرماندار دماوند گفت: استاندار تهران نیز از اعتبارات نفت شهرستان را یاری خواهد کرد، دولت دوست دارد اقدامات انجام شود و مردم نیز تحقق آن را ببینند.

وی با تاکید بر بر استعدادیابی ورزشی در بین جوانان و نوجوانان شهرستان دماوند افزود: مقرر شد ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شهرستان از بین دانش آموزان منطقه افرادی را در زمینه های مختلف ورزشی استعداد دارند حمایت کنیم تا بتوانند در سطح کشور و بین الملل قهرمان آفرین باشند که این مهم در برخی از نقاط آسیب پذیر جامعه و قشر ضعیف بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در حوزه ورزش و جوانان شهرستان، در اختیار قرار دادن امکان ورزشی به هیات ها است، چراکه هیات‌ها خود برنامه‌ریز و عامل اجرای برنامه های ورزشی هستند که در اختیار قرار دادن امکانات و مکان ها به آنان موجب می شود با خیال آسوده و با هزینه کم، جوانان را به سمت ورزش تشویق کنند.

طاهرخانی با بیان اینکه این اقدام موجب کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان می شود، خاطرنشان کرد: لازم است امکانی که در اختیار شهرداری ها و مراکز آموزشی قرار دارد در وقت های خارج از ساعات آموزشی در اختیار جوانان و نوجوانان و محلات قرار گیرد تا بتوانیم علاقه مندان به ورزش را حمایت کنیم.

وی همچنین به پیش بینی برنامه های مختلف ورزشی در دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: علاوه بر پیش بینی برنامه های مختلف ورزشی در سطح شهرستان، یکی از روستاها را به صورت پایلوت مشخص و مسابقات قومی و محلی را را در دستور کار قرار دهید تا بازی های قدیمی که در شهرستان دماوند انجام می شد، مجدد تداعی شود و جزو برنامه های اصلی ورزشی در برنامه های دهه فجر قرار گیرد.

فرماندار دماوند به در پیش بودن انتخابات و حضور پرشور ورزشکاران در پای صندوق های رای تاکید و کرد و افزود: همه وظیفه داریم محورهای چهارگانه انتخابات را که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده در دستور کار قرار دهیم تا شاهد انتخاباتی پرشور در سطح منطقه باشیم و هر کس هر تریبونی در اختیار دارد در بحث حضور حداکثری در پای صندوق های رای گام بردارند.

این مسئول یادآور شد: نامزدان انتخابات در بحث بصیرت افزایی گام بردارند تا مردم با آرامش خاطر در پای صندوق های حضور یافته و فرد اصلح را انتخاب کنند.

پیش بینی ۴۶ برنامه ورزشی به مناسبت دهه فجر

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: در دهه مبارک فجر ۴۶ برنامه ورزشی در سطح شهرستان پیش بینی شده است که این میزان قطعا افزایش خواهد یافت و همچنین درنظر داریم مسابقات ورزشی با همکاری تمامی دستگاه ها به ویژه شهرداری ها و کارکنان آنها در ۲ رشته فوتسال و والیبال برگزار کنیم.

افشین هادی چگینی از بهره‌برداری خانه جوانان در مجموعه ورزشی شهید مدنی شهر دماوند خبر داد و افزود: هیات اندیشه ورز را در برنامه داریم که با حضور مسئولان شهرستان در ادارت و با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران انجام می شود و همچنین ورزش ایثارگران و جانبازان نیز در دستور کار است.

وی از تجلیل قهرمانان فراملی در سطح شهرستان که موفق به کسب مسابقات بین المللی شده اند، خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال در مناسبت های مختلف برنامه های ورزشی متعددی همچون پیاده روی خانوادگی برگزار شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *