امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست نقد و بررسی کتاب “رسته سنگ اندازان” برگزار شد

نشست نقدو برسی کتاب "رسته سنگ اندازان" باحضور نویسنده کتاب علی اکبر ولایی ومنتقد یوسف قوجُق، برزگر ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، الله پیامی ریاست دانشگاه اریکه پرسپولیس، علی عمادین معاونت فرهنگی دانشگاه اریکه، خانم بیات مسئول کتابخانه ها، ودیگرمسئولین، وعلاقه مندان به کتاب، در کتابخانه ولایت  برگزار شد
کد خبر: 18700
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸ قبل از ظهر -
55 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند
امروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲
همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخانی وبه یاد شهدای مظلوم غزه

نشست نقدو برسی کتاب “رسته سنگ اندازان” باحضور نویسنده کتاب علی اکبر ولایی ومنتقد یوسف قوجُق، برزگر ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، الله پیامی ریاست دانشگاه اریکه پرسپولیس، علی عمادین معاونت فرهنگی دانشگاه اریکه، خانم بیات مسئول کتابخانه ها، ودیگرمسئولین، وعلاقه مندان به کتاب، در کتابخانه ولایت  برگزار شد.

علی اکبر ولایی درحاشیه این مراسم به خبرنگارآبرومند گفت :
مجموعه داستان «رسته سنگ اندازان» روایت زندگی پر فراز و نشیب نوجوانان فلسطینی در مبارزه با اشغالگران صهیونیست است. نوجوانانی که دوشادوش بزرگ‌ترها، مسیر پرفراز و نشیب انتفاضه را شکل می‌دادند. سالیان سال بود که مردم فلسطین با دست‌های خالی در مقابل اشغالگران ایستادگی می‌کردند و تنها سلاح دفاعی‌شان سنگ بود. استفاده از سنگ و پرتاب آن به سوی اشغالگران، تنها یکی از اشکال ساده مبارزه بود و این به دلیل سادگی و سهولت، میان مردم فلسطین گستردگی بسیاری داشت.

وی افزود:
اما نوجوانان مبارز فلسطینی در همین استفاده از سنگ، هر روزی که می‌گذشت، خلاقیت‌های بیشتری از خود به خرج می‌دادند. آنان هر نوبت، با تدابیر تازه خود، چهره دیگری از مبارزه با سنگ را به رخ اشغالگران صهیونیست می‌کشاندند.

ولایی در ادامه تصریح کرد : در داستان‌های این مجموعه، بیش از هر چیز، شاهد آن هستیم که اشکال پیچیده و هوشمندانه‌ای از مبارزه در میان گروه سنی نوجوان فلسطینی پدیدار می‌شود. ابداع و گوناگونی بکارگیری شگردهای مبارزه، عزم راسخ و هوشمندی یک ملت در مسیر ایستادگی و مقاومت را به اثبات می‌رساند. و این همان چیزی است که صهیونیست‌ها را در رویارویی با مردم فلسطین، مستاصل کرده و از نفس می اندازد.

درپایان مراسم از زحمات علی اکبر ولایی نویسنده کتاب، و یوسف قوجُق با اهداء لوح، تقدیر بعمل آمد.

علی لطفی خبرنگار آبرومندقرچک

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *