امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه خیرآباد گفت

یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت اصول ساختمانی فرو ریخت

ورامین آبرومند: حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد جمعه ششم خرداد ماه 1401 در خطبه های نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: در سوره بقره آیه ۱۶۷ خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید، آنان كه پيروى كردند گويند: كاش ما را بازگشتى مى بود تا از آنها بيزارى مى کردیم، چنانكه از ما بيزارى جستند خداوند اين گونه كردارهایشان را مايۀ پشيمانى و اندوه به آنان مى نماياند و هرگز از آتش دوزخ بيرون نيايند.
کد خبر: 2300
زمان انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ قبل از ظهر -
976 بازدید

ورامین آبرومند: حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد جمعه ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ در خطبه های نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: در سوره بقره آیه ۱۶۷ خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید، آنان که پیروى کردند گویند: کاش ما را بازگشتى مى بود تا از آنها بیزارى مى کردیم، چنانکه از ما بیزارى جستند خداوند این گونه کردارهایشان را مایۀ پشیمانى و اندوه به آنان مى نمایاند و هرگز از آتش دوزخ بیرون نیایند.

وی گفت: وجود نازنین امام صادق علیه السلام یکی از موارد حسرت اینگونه افراد را اینچنین می‌فرماید؛ کسی از روی بخل دارایی خود را را در مسیر اطاعت الهی هزینه نمی کند آنگاه که بمیرد ثروت در دست هر کسی باشد مایه حسرتش خواهد شد زیرا اگر در اختیار کسی باشد که در راه خدا هزینه اش می کند ثمره آن را در ترازوی دیگری می بیند و حسرت می‌خورد و اگر در دستان معصیت کار باشد از آن جهت که عامل تقویت معصیت کار شده حسرت خواهد خورد.

امام جمعه خیرآباد افزود: یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت اصول ساختمانی فرو ریخت، چندین نفر از هموطنان جان باختند و چندین نفر زخمی شدند. به بازماندگان این حادثه تسلیت عرض نموده و برای آسیب دیدگان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم نکته مهم این حادثه آنست که عده ای در داخل و اجیر شدگان خارجی، این حادثه را بگونه ای اعلام می‌دارند که گویا نظام این حادثه را بوجود آورده است یا دولت فعلی در آن دست داشته است و حال آنکه از همان ساعات اولیه مردم و نیروهای داوطلب و ادارات مربوط به کمک آمده اند و مقصران این حادثه بازداشت و طبق فرمایش مقام معظم رهبری مجازات عبرت آموز در حق آنان صورت گیرد.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت : اما آنچه هدف اصلی از بیان این حادثه است آنکه در آمریکا در چند روز گذشته یک نوجوان ۱۸ ساله با ورود به مدرسه ای ۱۹ نفر و دو معلم را به قتل رساند و حال آنکه مسبب این حادثه کسانی هستند که خرید و فروش سلاح در این کشور را قانونی نموده اند اما هیچ خبری از آن حادثه در رسانه ها نیست و از طرف دیگر عده ای که امروز برای قربانیان این حادثه اشک می‌ریزند که سالهاست خواستار وضع تحریم های ظالمانه علیه این ملت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طزری ادامه داد : اگر سواد رسانه ای نداشته باشیم یقینا در بازی دشمن وارد می‌شویم و نقش سرباز آنان را بازی خواهیم کرد. نکته دوم سفر ریاست محترم جمهور به عمان بود یکی از مشکلات دولت  گذشته نگاه به غرب و خصوصا سه کشور اروپایی بود که باعث شد مشکلات اقتصادی بسیاری را بوجود آورد اما با تغییر دولت نگاه به همسایگان و تعامل با آنان ، می‌تواند بازار خوبی برای کشور ما باشد. از طرفی عمان علاوه بر اینکه بازار خوبی برای بعضی محصولات ماست می‌تواند از لحاظ تامین امنیت دریایی و جلوگیری از ورود رژیم غاصب به خلیج فارس نقش موثری داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در چند روز گذشته رژیم غاصب دو عملیات انجام داد یکی حمله به منطقه سیده زینب سلام الله علیها بود که به‌ زعم صهیونیستها این منطقه محل حضور اصلی نیروهای مدافع حرم و گروه‌های مختلف مقاومت در پایتخت سوریه به‌شمار رفته و در حقیقت مرکز اصلی فرماندهی مقاومت در آنجا قرار دارد که به‌صورت مستقیم با موشک‌های زمین به زمین رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است. دوم  ترور یکی از افسران یگان نیروی قدس سپاه، وی از نیروهای میدانی در سوریه بوده و جزو مدافعان حرم به شمار  می‌رفت که در این ترور ناجوانمردانه به شهادت رسید رژیم غاصب از اینکه روسیه، سوریه را رها کرده و اختیار به سوریه داده و حتی سامانه اس ۳۰۰ خود را به سوریه واگذار کرده ناراحت است و از طرف دیگر می‌خواهد با اینگونه حرکات بین نیروهای مقاومت به خاطر جواب ندادن جمهوری اسلامی به این تحرکات اختلاف بیندازد و حال آنکه باید بداند، جمهوری اسلامی صبورانه این تحرکات را رصد و در زمان و مکان  مناسب جواب این تحرکات را قاطعانه و شجاعانه خواهد داد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *