امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آبرومند پروژه بزرگ تقاطع چهار سطحه آذربایجان غربی را بررسی می کند

تقاطع چهار سطحه ارومیه یکی از با اهمیت‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری است

ارومیه - خبرنگار آبرومند گزارشی از پروژه بزرگ تقاطع چهار سطحه آذربایجان. چند سال پیش این پروژه که در ورودی شهر ارومیه در جنوب این شهر در چهار باند و 4 فاز آغازشد اما تاکنون فقط یکی از این فازها مورد بهره برداری قرار گرفته و با وجود اینکه سال 93 کلنگ زنی شده اما عملیات عمرانی آن تاکنون به حد قابل‌قبول نرسیده است. گفتنی است افتتاح نهایی این پروژه همچون سال‌های قبل تبدیل به یک پروژه وعده‌ دهی برای مسئولین شده است، این اتفاق در استان تبدیل به یک عادت شده و تقریباً در تمامی پروژه‌های عمرانی که برای استان مهم و مثمر ثمر هستند رخ می‌دهد.
کد خبر: 2290
زمان انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ قبل از ظهر -
1305 بازدید

ارومیه – خبرنگار آبرومند گزارشی از پروژه بزرگ تقاطع چهار سطحه آذربایجان غربی. چند سال پیش پروژه بزرگ تقاطع آذربایجان که در ورودی شهر ارومیه در جنوب این شهر در چهار باند و ۴ فاز آغازشد اما تاکنون فقط یکی از این فازها مورد بهره برداری قرار گرفته و با وجود اینکه سال ۹۳ کلنگ زنی شده اما عملیات عمرانی آن تاکنون به حد قابل‌قبول نرسیده است.

گفتنی است افتتاح نهایی این پروژه همچون سال‌های قبل تبدیل به یک پروژه وعده‌ دهی برای مسئولین شده است، این اتفاق در استان تبدیل به یک عادت  شده و تقریباً در تمامی پروژه‌های عمرانی که برای استان مهم و مثمر ثمر هستند رخ می‌دهد.

پروژه تقاطع چهار سطحه آذربایجان یکی از پراهمیت‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری ارومیه است که با ۴ تراز حرکت ترافیکی جنوب شهر و خروجی آن را ساماندهی می‌کند، این پروژه در تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۳ کلنگ زنی شده و آن زمان محمد حضرت پور شهردار ارومیه در مراسم کلنگ زنی مدت زمان افتتاح پل را ۱۲ ماهه اعلام کرده بود یعنی مهرماه سال۹۴، اما اکنون در سال ۱۴۰۱هنوز خبری از افتتاح نهایی آن نیست.

بالاخره در ۱۲ آذرماه سال گذشته و پس از ۴ سال فاز نخست تقاطع بزرگ آذربایجان افتتاح شد اما بازهم افتتاح کامل این پروژه مشخص نیست و معلوم نیست چند سال طول بکشد.

وعده‌های متعدد مسئولان در رابطه با افتتاح پل ۴ سطحی آذربایجان ادامه دارد.

دکترمهدیزاده شهردار ارومیه با بیان اینکه نبود نقدینگی و رکود موجب کندی پیشرفت تقاطع غیر همسطح آذربایجان شده، اظهار داشت : این تقاطع با پیش‌بینی انجام‌شده می بایست تا پایان  سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد : الحمدلله بیست ویکمین سفراستانی ریاست‌جمهوری درآذربایجان غربی در۳۰ اردبیهشت و بازدید معاونت اجرایی ریاست‌ جمهوری دکتر مرتضی صولت ازروند تکمیلی تقاطع غیره همسطح آذربایجان  و بودجه لازم برای به اتمام رساندن این پروژه از سوی دکترصفری معاونت زیربنایی وحمل ونقل مدیریت شهری توضیحات کامل ومبسوط راباتوجه به نداشته ها، پروژه رافعال نموده اند.

به گزارش تورج تیمورزاده خبرنگارآبرومند سوال ازمعاونت اجرایی ریاست جمهوری و درخواست وی، در مصوبات سفر دولت، لازم است هرچه سریعتر نسبت به بهره برداری رفت وآمد وآسایش ورفاه و سعادت مردمی دردولت خدمتگزار کمک به  اعتبارات ویژه پروژه تقاطع ۴ سطحه آذربایجان به شهرداری ارومیه درنظر گرفته خواهدشد یا نه؟ وایشان درجواب انشاالله  در بودجه و تخصیص اعتباری لحاظ خواهیم کرد واین پروژه ملی وبزرگ، جهت رفاه حال مردم عزیز و ولایتمدارشهر شهیدان باکری ها و۱۲ هزارشهید، ۱۹ هزارجانباز و۱۵۰ هزارایثارگر و۲ هزارآزاده سرافراز ومردم خوب ومهمان نواز به اتمام برسد.

طی بررسیهای انجام گرفته ازسوی مسئولان شهرداری ، در خصوص بهره‌برداری نهایی این پروژه می‌افزاید: در صورت ادامه شرایط مالی شهرداری ارومیه در شرایط فعلی مدت‌زمان بسیاری برای اتمام این پروژه نیاز است اما در صورت تأمین مالی  سال ۱۴۰۱به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

تجمیع اعتبارات، منجر به گره‌گشایی از پروژه‌های بزرگ عمرانی آذربایجان غربی خواهدشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *