امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه قرچک :

همه جوانب را یک فرماندار باید ببیند

قرچک – آبرومند : امام جمعه شهرستان قرچک در مراسم تکریم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان گفت : تشکر ویژه از تلاش‌هایی که برادر عزیز، مومن، جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس آقای مهندس خطیبی در این شهرستان داشتند. دعاگوی ایشان خواهیم شد و آرزوی توفیق و سلامتی روزافزون این برادر عزیز
کد خبر: 1280
زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ قبل از ظهر -
363 بازدید

قرچک – آبرومند : امام جمعه شهرستان قرچک در مراسم تکریم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان گفت : تشکر ویژه از تلاش‌هایی که برادر عزیز، مومن، جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس آقای مهندس خطیبی در این شهرستان داشتند. دعاگوی ایشان خواهیم شد و آرزوی توفیق و سلامتی روزافزون این برادر عزیز.

وی ادامه داد : توقع و انتظاری که از حکومت اسلامی مخصوصا در مراتب و مراحل مختلف، خب دولت‌های مختلفی می‌آیند می‌روند، مخصوصا دولتی که به لطف الهی نصیب ملت شد، هم ملت باید شاکر باشد که دولتی اساس و ارکان و بنای فکرش اسلام ناب و انقلاب است، هم دولتمردان باید قدردان این توجه مردم و این حمایت و عنایت مردم باشند اینکه احساس مسئولیت شرط اول پذیرش است. همه جوانب را یک فرماندار عزیز باید ببیند، همانطور که بنده به عنوان یک امام جمعه باید ببینم. جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی، اخلاقی، فرهنگی، ضمن توجه شالوده فکر این مدیر هم باید اسلام ناب محمدی(ص) باشد. اسلامی که نشات گرفته از غدیر و عاشوراست و تداومش ولایت فقیه است. رهنمودهای آگاهانه، عالمانه، مخلصانه و الهی مقام معظم رهبری از زمان زعامتش تا به امروز بی‌بدیل است. ما مفتخریم به چنین رهبر و دنیا حسرت می‌خورد بر نداشتن چنین رهبر. و از آن همگان. لذا از ضروریات یک مدیر اسلامی و انقلابی بر مبنای فکر ولی فقیه داشتن تقوا و تعهد. چرا که تقوا رهگشای مشکلات است. و من یتق الله یجعل له مخرجا ایمان قلبی به آیات الهی داشته باشید خیلی از مشکلات حل می‌شود. همانطوری که باید باور داشته باشیم و ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم در مشکلات هم پاکی طهارت. مگر می‌شود آدم در پیشگاه خدا آبرو داشته باشد در مشکلات خاص و سختی‌ها از خداوند کمک بخواهد و خداوند به او کمک نکند. دانش و تخصص  کسی که بدون دانش و آگاهی کاری انجام دهد قطعا اشتباهش بیش از صلاح کارش است. کارآمدی و کفایت ایمان و تعهد باشد تخصص باشد ولی توانایی نباشد باز هم مشکل است که امیرمومنین(ع) به مالک نکته مهمی را اشاره فرمودند. خیلی مهم است. قطعا سرور عزیز برادر خوبم آقای مهندس منصوری به اینها تاکید داشته. می‌شناسم که دارم می‌گویم. اینها مهم است در بکارگیری کارکنان و مدیران که آنها را انتخاب می‌کنید مشورت آری هماهنگی آری اما هیچکدام آنها واسطه نباشند. تنها چیزی که می‌تواند شفاعت کند و واسطه باشد توانمندی حقیقی آنهاست. آنچه که خود می‌شناسد آن اصل است. آن مقدم است. پیشگامی در کارها. اول خودمان بعد دیگران.

امام جمعه قرچک بیان داشت  : دین و دینداری ملاک اصلی در همه کارهاست. تواضع و مردمداری و تلاش میدانی. اینهایی که عرض کردم خوب ما اولین جلسه و اولین نشست و شناخت چند روزی نمی‌شود انسان را کامل شناخت. آیا همه اینها را داراست. نه. هیچکس هم چنین توقعی ندارد. اما آنچه مدنظر ما بود و ذهن ما بود من ضمن اینکه تشکر می‌کنم از استاندار محترم به خاطر هماهنگی و احترامی که قائل شدند هم نسبت به بنده، هم نماینده محترم جناب دکتر نوش آبادی و ما توقع زیادی از هیچکس نداشتیم و بنای ما هم همین بود هم بنده هم آقای دکتر اصراری نداریم و ایشان هم لطف کردند یعنی یکی دوتا نبودند. بالاخره چند نفرشان احترام گذاشتند به نظرها. در پایان هم خوب وقتی ما نظر مساعد اعلام کردیم ایشان احترام گذاشتند. خوب این هماهنگی این انسجام این همدلی قطعا نتیجه بسیار بسیار خیری هم در پیش خواهد داشت و ما هم از جناب فاتحی نژاد عزیز نمی‌خواهم قضاوت کار کنم چون هنوز شناخته نشده است. اما فکر ما این است، حس ما این است که ایشان موفق خواهد شد. تجربیاتی که داشتند درست است که فرماندار نبودند، اما خیلی از کارها و رسالتش در سطح مدیرکلی کارها انجام شده. هم کارهای بحث‌های دینی هم فرهنگی و اینها خودش زمینه‌ای بستری است و داشته‌هایی است که می‌تواند کمک کند و مهمتر از همه تواضع ایشان است.

وی در پایان گفت : آنچه ما را بیش از همه راغب کرد تواضع ایشان بوده. انقلابی بودن ایشان و خواستن. یکی حالا جوان است، ما حالا آن را خیلی کار نداریم، آن خیلی اما چون الحمدالله رب العالمین روحیه کار دارد. روحیه کار که باشد همه ما موظفیم کمک بکنیم. با همه تجربیاتمان، با همه توانمان در خدمت این برادر خواهیم بود و مجددا من از زحمات جناب مهندس خطیبی نهایت تقدیر و تشکر را دارم. اصل و اساس کار در یک مدیریت اخلاق و تواضع و انسانیت و ایمان است که الحمدالله برادر بزرگوار داشتند و ما بهره بردیم. باز هم دعاگوی ایشان خواهیم بود. تبریک عرض می‌کنم به برادر عزیزم جناب فاتحی نژاد ان شاالله که موفق و موید باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *